Obecnie na każdym kroku można spotkać się z programami partnerskimi w internecie. W większości przypadków nawet nie jesteśmy tego świadomi, że dana osoba promuje produkt bądź usługę, a kolejno otrzymuje z tego tytułu prowizję. A więc czym są programy partnerskie, które coraz częściej są uznawane jako jeden z najlepszych sposobów na zarobek w internecie?

Program partnerski – definicja

Program partnerski z definicji jest modelem, wedle którego dochodzi do rozliczenia się pomiędzy wydawcą, a reklamodawcą. W tym przypadku jako wydawcę określa się najczęściej osobę, która prowadzi swojego bloga, kanał na YouTube bądź w inne Social Media i środki komunikacji zbiorowej. Natomiast reklamodawca to podmiot, który w udostępnia produkt lub usługę dla wydawców do promowania wśród innych ludzi. Programy partnerskie można więc podsumować krótko, jako model rozliczeniowy na podstawie prowizji za daną wymaganą akcję.

Rola w programach partnerskich

W programach partnerskich możemy więc uczestniczyć zarówno po stronie reklamodawcy, jak i wydawcy. Będąc reklamodawcą musimy posiadać produkt lub usługę, którą będą promować wydawcy. Wtedy będziemy musieli płacić odpowiednią prowizję wydawcom za to, że będą dla nas ściągać ruch i klientów.

Natomiast będąc wydawcą musimy ściągać ruch dla reklamodawców. Wtedy jako taki wydawca musimy w odpowiedni sposób promować dany produkt, usługę bądź każdą inną ofertę wśród swojej grupy społecznościowej.

Zabronione działania reklamowe w programach partnerskich

Większość reklamodawców określa różne działania zabronione. Jeśli wydawca będzie promował daną kampanię wedle tych zabronionych działań, to reklamodawca może odmówić wypłaty prowizji. Jakie dokładnie mogą być ograniczenia w promowaniu?

Najczęściej są to ograniczenia co do ruchu motywowanego, promowania na czatach i forach dyskusyjnych czy też ograniczenia co do wykorzystywania marki danego produktu bądź usługi.
Wydawcy muszą więc bezwzględnie przestrzegać tych wymogów, aby nie narazić się reklamodawcy. W przeciwnym razie naliczona dotąd prowizja będzie mogła zostać zablokowana i nigdy nie wypłacona.

Programy partnerskie w dzisiejszych czasach to naprawdę świetny sposób na zarobek. Jeśli posiadamy swoją społeczność, grupę na Facebook, konto na Instagram bądź stronę www, to warto wykorzystać taką formę zarobku na zdobycie dodatkowych pieniędzy. Taka forma monetyzacji jest bardzo dochodowa i określana jako jedna z najlepszych jeśli chodzi o zarabianie w internecie. Ponadto w większości przypadków jest znacznie bardziej opłacalna niż chociażby reklamy Google AdSense. Reklamy Google AdSense znajdziemy chociażby na stronie stalowainfo.pl, jednak czy są one tak opłacalne, gdyby właściciele strony zamiast nich bazowali na programach partnerskich?